Václav je staroslověnsky Vęceslavъ, pod tímto jménem najdeme legendy i historické prameny spojující Přemyslovce s Chorvatskem a Srbskem.
Každá oblast moří má své pověsti a báje opředené tím, co kdy a jak se neskutečně událo. Stejné je tomu i na Jadranu. Objektivně přečteme-li odborné texty pro námořní plavbu dozvíme se, že existují „special caution area“ chorvatsky „područje posebnog opreza“, jsou pro Jadran jmenována oficiálně určitá nebezpečná místa: Splitska vrata, Drveničský kanál, Višský kanál, Šoltanský kanál, Paklené ostrovy i Paklený kanál, vplouvání do městských přístavů a vnější okraje ostrovů.
Světová média po Putinově rozhodnutí o částečné mobilizaci dnes přišla se zprávou o výprodeji letů a jejich prudkému zdražení z Moskvy do zahraničních destinací. Velký zájem je o lety společnosti AirSebia do Bělehradu, která hlásí pouze volná místa ještě pouze na 25., 26. září a 9. října. O Srbsko je velký zájem nejen pro známé skutečnosti blízkosti jazyka, pravoslaví, ale také Rusové podobně jako do Turecka, Arménie mají do Srbska bezvízový režim.
Titulek sumarizuje slova srbského prezidenta Vučiće na Valném shromáždění OSN. Jeho projevu dávalo Srbsko velkou diplomatickou a propagační váhu, neboť prezident vystupoval hned po Zelenském a chtěl toho okamžiku maximálně využít.
Bývalý předseda představenstva známé chorvatské společnosti Jadrolinija Alan Klanac je nyní manažerem společnosti Alveus Capital, která je vlastníkem lodi Mirjana K. (na snímku). Společnost již čtyři měsíce neplatí posádce své lodi (pět Chorvatů, dva Albánci a jeden Černohorec) mzdu.