Již se zdálo, že z megalomanského srbského projektu výstavby letiště v Hercegovině v Republice srbské u města Trebinje sešlo, když se opět začínají objevovat v médiích poznámky, co se za projektem poblíž hranic s Chorvatskem - Schengenu skrývá. Poslední zprávy mluví o tom, že těžká technika začala budovat přístupovou silnici ke staveništi.

O projektu se mluví 15 let od roku 2006, a zatím se nic nepodniklo než jakýsi master-plán. Republika srbská na jejímž teritoriu má letiště stát vložila za pět let do projektu půl milionu euro. Konečně letos v září srbská vláda založila společnost „Aerodrom Trebinje“ a premiérka Ana Brnabićová tvrdila, že příští rok se začne s výstavbou. Srbsko za financování letiště bude jej moci provozovat 30 až 35 let. Cena výstavby se má odvíjet mezi 30 až 100 miliony euro. Kritici projektu mluví o 200 milionech euro.

V projektu se uvádí, že již v roce 2023 by zde mělo proběhnout 420 air - operací (vzlet-přílet) a za další rok již čtyřikrát více. Do roku 2037 by měl počet vzletů a přistání narůstat až k počtu kolem 21 tisíc ročně. Podotkněme, že mnozí tato čísla považují za nereálná. Pro srovnání uveďme, že letiště v Sarajevu mělo v roce 2019 necelých 14 tisíc air - operací. Na letišti s dráhou 3 nebo 3,5 km budou moci přistávat dokonce letadla Airbus 350 nebo Boeing 777. Osobní terminál má mít kapacitu až 3 miliony cestujících ročně a cargo terminál bude čtyřikrát větší než na letišti v Dubrovníku. Jedná se o typ letiště podobný v Bělehradě, Záhřebu nebo Lublani. Centinje je ale město s pouhými 30 tisíci obyvateli a navíc v okolí 50km jsou již čtyři letiště Mostar, Dubrovník, Tivat a Nikšić. Navíc Bosna a Hercegovina má čtyři mezinárodní letiště, mimo uvedeného Mostaru ještě Sarajevo, Banja Luku a Tuzlu.

Po přečtení všech parametrů a navíc handicapu, že turisté mířící do pouhých 30 km vzdáleného Dubrovníku by museli překonávat frontu při vstupu do schengenského prostoru, nedává kritikům letiště smysl. Proto se objevují poznámky typu, že se spíše jedná o strategicko – politický Vučićův plán nebo korupční projekt. Objevují se komentáře, že letiště bude kamuflovat vojenské účely a chorvatský Večernji list píše, že na letišti budou přistávat vojenské letouny nejen srbské, ale také ruské. Deník naráží na srbské letiště v Niši, které Rusové využívají pro své zdejší regionální centrum humanitární pomoci.