Kdysi chorvatská média zveřejnila fotografii Miry Furlan a jejího manžela režiséra Gajiće. Oba jsou v kuchyni a na zdi jsou hodiny ukazující dvacet minut po jedné v noci. Po několika hodinách téhož dne je herečka Mira Furlan s manželem srbským režisérem Goranem Gajićem v letadle a odlétají navždy do Ameriky. Fotografie je z jejich rozlučky v Bělehradě.
„Píšu knihu pro tebe? Pochopíš, co se odehrávalo před tebou? Budeš moci dohlédnout do dálky, do dávno minulého světa, ve kterém se rodili tvoji rodiče? Chceš o tom vůbec vědět?
I u nás známý jeden z nejvýraznějších a nejpřekládanějších srbských spisovatelů odporuje současnému srbskému režimu a kritizuje ho. Chorvatská média s ochotou publikují v těchto dnech rozhovor se spisovatelem Draganem Velikićem. Tím jen naznačují, že poslední dobou jsou mezi oběma zeměmi velmi napjaté vztahy.
Nebývalý spor se rozhořel v Záhřebu o obraz nevyčíslitelné hodnoty nazvaný Mladá patricijka. Jeho autorem je Vlaho Bukovac dalmatinský malíř žijící dvacet let v Praze. Byl zde profesorem na Akademii výtvarných umění. Jeho kamarádem byl Hynais a malířství učil Emila Fillu, Bohumila Kubištu, Bedřicha Feigla a další. Obraz „patricijky“ visel v Národním muzeu současného umění v Záhřebu a v pátek přišli lidé obraz sejmou a odnést ho do Chorvatské akademie vědy a umění. Zde bude obraz umístěn v prostorách Strossmayerovy galerie. Komické na sporu je, že budovy jsou od sebe vzdálené necelých deset minut chůze.
Osmačtyřicetiletá americká „star“ u příležitost vydání svých 256stránkových memoárů poskytla rozhovor. Ústředním tématem se stal otřesný dva roky starý zážitek z Dubrovníku. Rozhovor v současnosti přebírají přední západní média počínaje USA a konče Velkou Británií. Pro Chorvatsko se z toho stala velice nepříjemná záležitost a špatná jeho vizitka ve světě.