Tímto titulkem je nazván rozhovor v magazínu „Odbrana“ se známým srbským filmovým režisérem, ve kterém odkrývá nad čím dnes přemýšlí a o čem uvažuje. Mnozí si mohli již dříve všimnout zvláštnosti Kusturicova přemýšlení, ve kterém hledá cestu nejen pro sebe ale i pro srbský národ. V rozhovoru tomu není jinak a tento Srb nás nutí přemýšlet o správnosti také naší vlastní cesty.
Nebývalý spor se rozhořel v Záhřebu o obraz nevyčíslitelné hodnoty nazvaný Mladá patricijka. Jeho autorem je Vlaho Bukovac dalmatinský malíř žijící dvacet let v Praze. Byl zde profesorem na Akademii výtvarných umění. Jeho kamarádem byl Hynais a malířství učil Emila Fillu, Bohumila Kubištu, Bedřicha Feigla a další. Obraz „patricijky“ visel v Národním muzeu současného umění v Záhřebu a v pátek přišli lidé obraz sejmou a odnést ho do Chorvatské akademie vědy a umění. Zde bude obraz umístěn v prostorách Strossmayerovy galerie. Komické na sporu je, že budovy jsou od sebe vzdálené necelých deset minut chůze.
I u nás známý jeden z nejvýraznějších a nejpřekládanějších srbských spisovatelů odporuje současnému srbskému režimu a kritizuje ho. Chorvatská média s ochotou publikují v těchto dnech rozhovor se spisovatelem Draganem Velikićem. Tím jen naznačují, že poslední dobou jsou mezi oběma zeměmi velmi napjaté vztahy.
Osmačtyřicetiletá americká „star“ u příležitost vydání svých 256stránkových memoárů poskytla rozhovor. Ústředním tématem se stal otřesný dva roky starý zážitek z Dubrovníku. Rozhovor v současnosti přebírají přední západní média počínaje USA a konče Velkou Británií. Pro Chorvatsko se z toho stala velice nepříjemná záležitost a špatná jeho vizitka ve světě.